Leczenie migreny za pomocą botoksu

W wielu poprzednich artykułach na naszej stronie poruszaliśmy temat wielorakich zastosowań botoksu (toksyny botulinowej) w zabiegach medycyny estetycznej i kosmetycznej poprawy urody. Omawialiśmy zabiegi wypełniania zmarszczek botoksem, redukcję porów botoksemleczenie nadpotliwości toksyną botulinową oraz przybliżyliśmy zalety i wady zabiegów botoksem. Pozostaje jedna przykra dolegliwość, którą skutecznie zniwelować można za pomocą toksyny botulinowej – to migrena.

Leczenie migreny za pomocą botoksu

Przewlekłe bóle głowy wpływają ogromnie na jakość życia i mają zdolność skutecznego uniemożliwienia normalnego funkcjonowania. Długotrwałe migreny, którym towarzyszyć mogą zawroty głowy oraz wymioty, uniemożliwiają wykonywanie codziennych czynności. Według najnowszych badań, zabiegi botoksem mają zdolność ograniczenia nie tylko ilości występowania ale także stopnia dolegliwości migren, zarówno u kobiet jak i mężczyzn.

Botox na migrenę

Przed zabiegiem botoksem zdefiniować należy, jakie partie mięśni głowy powodują ucisk lub ugniatanie nerwów, które powodują występowanie przewlekłych bólów głowy. Tak jak w zabiegach usuwania zmarszczek botoksem, preparat toksyny botulinowej wykorzystuje się do ostrzykiwania konkretnych partii mięśni. Są one tym sposobem rozluźnione. Botox skutecznie blokuje (na kilka miesięcy) skurcze mięśni mimicznych odpowiedzialnych za migreny. W leczeniu migreny botoksem, precyzyjne dawki botoksu podaje się domięśniowo. Leczenie długotrwale powstrzymuje migreny, jednak efekt ten nie jest permanentny.

Zabieg ostrzykiwania botoksem w leczeniu migreny trwa zaledwie kilkanaście minut (tyle co wygładzanie zmarszczek botoksem) i nie wymaga ani znieczulenia przeciwbólowego, ani rekonwalescencji. Podanie botoksu daje natychmiastową ulgę pacjentów cierpiących na przewlekłe bóle głowy. Zazwyczaj pierwsze efekty ostrzykiwania botoksem pojawiają się po tygodniu od iniekcji. Skuteczność botoksu w leczeniu migreny szacuje się na 80%. W bardziej dolegliwych, przewlekłych przypadkach, bóle głowy mogą nie ustąpić całkowicie, a jedynie zmniejszy się częstotliwość dolegliwości bólowych.