sposoby leczenia łysienia
Zdrowe włosy

Jak przeciwdziałać wypadaniu włosów?

Problem utraty włosów dotyczy coraz większej liczby Polaków. Łysienie androgenowe to schorzenie o podłożu genetycznym, statystycznie rzecz biorąc, będące domeną mężczyzn – to u nich diagnozuje się ok. 95% przypadków tej choroby, jednak nadmierna utrata włosów to defekt, który coraz częściej spotyka większe grupy kobiet. Przedstawiamy szereg nieinwazyjnych metod walki z wczesnymi oznakami łysienia takimi jak:

• cienkie włosy, matowa struktura włosa
  • wypadanie włosów spowodowane przez łojotok
  • bardzo powolny wzrost włosów
  • łysienie polekowe, pochorobowe

Mezoterapia mikroigłowa skóry głowy

Zabiegi mezoterapii igłowej na owłosioną skórę głowy obejmują terapie witaminowe i leczenie łysienia osoczem bogatopłytkowym PRP.

Mezoterapia pozwala na wzmocnienie struktury włosa osłabionej działaniem niekorzystnych warunków środowiska, regenerację słabych włosów z tendencją do nadmiernego wypadania. Mezoterapię stosować można nie tylko w przypadkach kiedy stwierdzono u nas problem łysienia androgenowego – tak naprawdę mezoterapia to terapia zalecana osobom borykającym się z jakimkolwiek problemem związanym z wypadającymi włosami lub chorobami skóry głowy.

W przeciwieństwie to mezoterapii bezigłowej, mezoterapia igłowa skóry głowy może być przeprowadzana jedynie w gabinecie medycyny estetycznej. Terapia polega na wprowadzeniu podskórnie substancji aktywnych i witamin – skład takiego preparatu ulega zmianie, gdyż jest dostosowywany do indywidualnego problemu danego pacjenta. Mezoterapia stosowana jest jako metoda uzupełniająca farmakologiczne leczenie łysienia u kobiet i mężczyzn, szczególnie w przypadkach łysienia plackowatego i androgenowego.

Mezoterapia pozwala na wzmocnienie lokalnego mikrokrążenia – powstają nowe naczynia włosowate a komórki skóry stają się lepiej odżywione dzięki zwiększonemu przewodzeniu tlenu przez hemoglobinę. Polepsza się stan skóry głowy, wydłuża się cykl życia cebulki włosowej, włosy rosną szybciej i są mocniejsze. Mezoterapia skóry głowy osoczem bogatopłytkowym sprawdza się także w przypadku włosów osłabionych przez nadmierne farbowanie, zmiany hormonalne u kobiet w ciąży, niekorzystne czynniki środowiska, leki sprzyjające osłabieniu włosów i po leczeniu choroby nowotworowej. Mezoterapia igłowa skóry głowy stosowana jest również po urazach głowy, celem zwiększenia porostu włosów w okolicy powstałej blizny po wypadku lub operacji chirurgicznej.

W zależności od stopnia zaawansowania problemu słabych włosów i ich utraty można poddać się zabiegowi mezoterapii bezigłowej u kosmetyczki (lżejsze przypadki, kiedy mamy do czynienia z tymczasowym osłabieniem włosów i cebulek). Celem zdiagnozowania źródła problemu łysienia należy udać się do lekarza trychologa, który oceni skalę schorzenia i ewentualnie wdroży leczenie farmakologiczne.

Czytaj również: Mezoterapia igłowa skóry głowy Dermapen – skuteczna walka z łysieniem

Karboksyterapia

Terapia ta polega na śródskórnym ostrzykiwaniu tkanki niewielkimi dawkami dwutlenku węgla CO2, skutecznie hamując postępowe wypadanie włosów i regenerując owłosioną skórę głowy w okolicach mieszków. Istnieje kilka technik iniekcji CO2 – metodologia podania CO2 (kąt nachylenia głowicy podczas pracy urządzenia) zależy od efektu, jaki chcemy uzyskać. Przenikanie dwutlenku węgla do naczyń włosowatych powoduje ich rozszerzenie i tym samym szybszy przepływ krwi. Komórki skóry, które są teraz lepiej dotlenione, zaczynają produkować więcej nowego kolagenu, powstają nowe naczynia włosowate, komórki skóry są zregenerowane. Zabieg karboksyterapii na skórę głowy przeprowadza się serią od 4 do 10 zabiegów w odstępach 1-2 tyg. – taka częstotliwość karboksyterapii skóry głowy ma na celu osiągnięcie maksymalnego efektu odnowy skóry głowy i wzrostu silnych, gęstych włosów. Karboksyterapia na włosy to terapia uzupełniająca leczenie farmakologiczne, może być stosowania równocześnie z innymi zabiegami medycyny estetycznej – pamiętaj jednak, by podczas konsultacji poinformować o tym fakcie swojego specjalistę.

Zabieg laserem LED

Kolejną z unikatowych metod, jakie na walkę z łysieniem oferuje medycyny estetyczna, jest laseroterapia LED na skórę głowy. Światłoterapia pozwala na długotrwałe pobudzenie komórek skóry do regeneracji, bez powodowania uszkodzeń naskórka (tak jak ma to miejsce w przypadku mezoterapii osoczem i karboksyterapii, gdzie ciągłość naskórka zostaje naruszona). Energia świetlna z lasera wnika w skórę, gdzie skutecznie zwiększa przepływ krwi i pobudza lokalne mikrokrążenie. Lepiej dotlenione komórki skóry oznaczają gęste, mocne włosy. Terapia laserem LED rozwiązuje problemy podrażnionej skóry głowy – stare lub chorobowo uszkodzone komórki zostają zregenerowane lub zastąpione nowymi. Leczenie wypadania włosów za pomocą lasera LED jest całkowicie bezpieczne – nie dochodzi do przerwania ciągłości skóry, a sam zabieg trwa kilkanaście minut i jest bezbolesny.

Dowiedz się więcej:

1. Co jest przyczyną łysienia androgenowego? https://pl.wikipedia.org/wiki/Łysienie_androgenowe
  2. Leczenie łysienia w gabinecie medycyny estetycznej
  3. Jakie choroby sprzyjają łysieniu? http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/skora/wypadanie-wlosow-przyczyny-jakie-choroby-powoduja-lysienie_35814.html